Bliv Frivillig

Alle kan være frivillige i Hovedstadens Svømmeklub og som frivillig er du en del af et sjovt fællesskab og gør en stor forskel for klubbens sammenhængskraft.

Der sker hele tiden noget i Hovedstadens Svømmeklub og der er frivilligopgaver for enhver smag – planlægning af sociale arrangementer, eventfrivillighed, udvalgsarbejde, bestyrelsesarbejde og meget mere. Viden om svømning eller svømmekompetencer er ikke et krav, og du behøver heller ikke være forælder til et barn i klubben for at engagere dig.

Som frivillig er du sammen med andre engagerede frivillige, som engagerer sig fordi de synes det er sjovt og værdifuldt at være med og gennem deres involvering får en unik indsigt i svømmeverdenen. Som frivillig står du aldrig alene, for Hovedstadens Svømmeklub er en forening, hvor frivillige, medlemmer, trænere og ansatte løfter i flok. Læs mere om, hvad vores frivillige mener om at være en del af fællesskabet i Hovedstadens Svømmeklub her (data fra Medlemsundersøgelse 2019).

I vores portrætserie "Vi er Hovedstaden" har du også mulighed for at møde nogle af vores frivillige.

__________________________________________________________________________________________

Frivillighåndbog

Her kan du læse Hovedstadens Svømmeklubs Frivillighåndbog. Den indeholder alt brugbar viden for frivillige i klubben. Se også håndbogen i fuld skærm og download den her.